Gadu-Gadu udostępnia bezpłatnego klienta na iPada
W App Store pojawił się bezpłatny, oficjalny klient sieci Gadu-Gadu na iPada.
21.06.2011 22:51
Jak dotąd operator sieci Gadu-Gadu posiadaczom sprzętu z logo Apple udostępniał jedynie aplikację na iPhone'a. Dzisiaj to się zmieniło i rodzina oficjalnych klientów sieci powiększyła się o Gadu-Gadu HD, czyli aplikację dedykowaną dla tabletów iPad. Oba programy są bliźniacze, zatem przy okazji wydania wersji HD pojawiła się też aktualizacja komunikatora dla iPhone'a — do wersji 2.3.0. Wersja ta wprowadziła szereg nowości, między innymi funkcję kopiuj-wklej w oknie rozmowy, obsługę emotikon, tryb "tylko dla znajomych", ignorowanie kontaktów, czyszczenie archiwum rozmów oraz integrację z systemowymi ustawieniami w kwestii powiadomień, dźwięków i wibracji.
Gadu-Gadu dla iPada obsługuję synchronizację listy kontaktów oraz pozwala na multilogowanie, czyli możliwe jest jednoczesne korzystanie z komunikatora na komputerze i na telefonie czy tablecie. Interfejs mobilnej aplikacji wizualnie jest bardzo atrakcyjny, co w przypadku desktopowej wersji nie jest akurat powszechną opinią wśród użytkowników. Lista kontaktów prezentuje awatary, a operacje takie jak zamykanie rozmowy czy wyświetlanie historii możemy wykonywać za pomocą gestów, z którymi każdy użytkownik iPada jest dobrze oswojony. Pracy z komunikatorem towarzyszą te same dźwięki, które znamy z desktopowego wydania Gadu-Gadu. Podczas redakcyjnych testów wykryliśmy co prawda pojawiające się od czasu do czasu drobne problemy z działaniem aplikacji na iPadzie, ale z ulgą przyjęliśmy pojawienie się jedynego obecnie sensownego klienta Gadu-Gadu na tablet Apple.
Producent Gadu-Gadu obiecuje, że jego mobilny komunikator pozostanie bezpłatny na zawsze. Warto też odnotować, że aplikacja jest wolna od reklam oraz opłat związanych z dostępem do sieci Gadu-Gadu (obowiązują oczywiście ewentualne opłaty za dostęp do Internetu naliczane przez operatora).