Instagram testuje zbiórki pieniędzy. Zgadnijcie, kto na nich najwięcej zarobi
Od jakiegoś czasu Facebook rozwija funkcję zbiórek pieniędzy. Początkowo umożliwiono jedynie wsparcie znanych, dużych organizacji charytatywnych. Dzisiaj już każdy może spróbować szczęścia i zbierać pieniądze na co potrzebuje. Teraz ta sama funkcja trafia na Instagrama.
22.07.2020 11:15
Instagram uruchomił możliwość zakładania zbiórek pieniędzy. Początkowo funkcja działa w formie testowej, dla użytkowników z Wielkiej Brytanii, USA oraz Irlandii, ale sądzimy, że wkrótce pojawi się na całym świecie. Podobnie jak w przypadku Facebooka, zbiórkę można założyć na praktycznie dowolny cel, ale musi być zgodny z zasadami opisanymi w regulaminie.
Nie mamy więc możliwości w legalny sposób przetestować funkcji, gdyż nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Natomiast jak podaje The Verge, uruchomienie jej jest równie łatwe, jak wrzucenie zdjęcia na Instagram. Wystarczy wejść na swój profil, następnie kliknąć "edytuj mój profil" i "dodaj zbiórkę funduszy" oraz "zbierz pieniądze".
Następnie aplikacja poprosi o wybranie odpowiedniej kategorii z listy, podanie szczegółów, dodanie zdjęcia a także swoje dane płatnicze, co dzieje się za pośrednictwem Stripe. Każda ze zbiórek zostanie następnie przekazana do akceptacji. Jeśli spełnia regulamin opisany przez Facebooka, zostanie upubliczniona i każdy z obserwujących profil użytkowników będzie mógł wpłacić pieniądze.
Podstawowo zbiórka trwa 30 dni, ale jej założyciel może przedłużać ją dowolną ilość razy. Zbierać pieniądze mogą jedynie osoby, które ukończyły 18 lat. Każdy z darczyńców może zachować anonimowość publiczną, ale twórcy zbiórek będą znali nazwę użytkownika i profilu oraz kwotę darowizny.
Zbiórki pieniędzy na Instagramie – kto na nich najwięcej zarobi? Raczej nie osoby potrzebujące
Instagram to w dużej mierze imperium influencerów i youtuberów. Nawet polscy twórcy tego typu zawartości posiadają milionowe zasięgi. I zarabiają dzięki temu niebywałe pieniądze, głównie przez reklamy. A teraz będą mogli stworzyć jeszcze własną zbiórkę pieniędzy, aby każdy z fanów mógł bezpośrednio dorzucić im kolejne kilka monet.
Doskonałym przykładem są sytuacje znane z serwisu Twitch.tv. Tamtejsi streamerzy i streamerki (niekoniecznie gier) również zarabiają kwoty liczone w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy dolarów. Nie tylko dzięki product placement, ale w dużej mierze przez płatne subskrypcje oraz możliwości przesyłania im pieniężnych prezentów. I niekiedy młodzi, bogaci ludzie przesyłają tysiące dolarów/złotych swoim idolom. W przypadku Instagrama może być podobnie.
Aplikację Instagram na Androida oraz iOS można znaleźć w naszym katalogu oprogramowania.