Intel na #MWC16: smartfon z RealSense i mapowanie ruchów dłoni
Na tegorocznych targach MWC Intel pochwalił się własną technologią wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Smartfon wyposażony w kamerkę Intel RealSense był w stanie odwzorowywać w 3D otoczenie, a także ruchy dłoni. Mogliśmy również zobaczyć urządzenie do wirtualnej rzeczywistości.
25.02.2016 13:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Projekt Tango od Google rozwijany także przez Intela pozwala smartfonowi wyposażonemu w kamerkę Intel RealSense na budowanie dokładnego obrazu otoczenia w 3D. Urządzenie oprócz mapowania chociażby pokoju w naszym domu, ma także uczyć się tego co widzi. Technologia w przyszłości może być wykorzystywana w rozrywce czy przykładowo w umożliwieniu niewidomym poruszania się wyłącznie z wykorzystaniem smartfona.
Informacje o Tango pojawiają się już od dłuższego czasu, a jego prezentację mogliśmy zobaczyć na targach IDF w 2015 roku. Technologia jest ciągle intensywnie rozwijana i doczekała się już przynajmniej jednego dużego usprawnienia. Na IDF przedstawione zostało śledzenie dłoni z wykorzystaniem OSVR – gogli do wirtualnej rzeczywistości. Póki co jednak Tango jest w stanie śledzić naszą dłoń wyłącznie za pomocą wbudowanej w smartfon kamery RealSense. Dłoń jest mapowana w 3D, a jej obraz przenoszony jest do rozszerzonej rzeczywistości. Możemy również umieścić smartfon w odpowiednich goglach VR i przenieść dłoń do wirtualnej rzeczywistości.
Według dziennikarzy, którzy mieli styczność z Tango, widać wyraźną poprawę względem tego co zostało przedstawione na IDF. Jednak projekt nadal wymaga wielu usprawnień. Ręka przeniesiona do wirtualnej rzeczywistości zbudowana jest z widocznych pikseli, a dodatkowo ręce trzeba mocno wyciągnąć przed siebie, aby kamerka mogła śledzić ich ruch. Pojawiają się również wątpliwości, czy obecnie technologia poradziłaby sobie z śledzeniem szybkich ruchów.
Na targach MWC w Barcelonie Intel przedstawił także własne urządzenie do wirtualnej rzeczywistości. Firma nie zamierza jednak konkurować z takim sprzętem jak Oculus Rift czy HTC Vive. Urządzenie Intela stoi pomiędzy wymienionymi przed chwilą goglami VR, a Google Cardboard. Ma ono być dodatkiem do smartfona z kamerką RealSense, a więc będzie częścią projektu Tango.
Projekt Tango nadal pozostaje w fazie testów. W najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się kolejnych większych usprawnień. Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość będzie rozwijała się coraz szybciej, pojawią się głosy, że już niebawem będzie ona jednym z ważniejszych elementów branży rozrywkowej. Intel z pewnością nie odpuści tego rynku, ale raczej nie zdecyduje się na produkcję własnych urządzeń. Prawdopodobnie będzie udostępniał własną technologię producentom smartfonów i innego sprzętu.