Internet Vectra i Multimedia Polska nie działa. Awarie w całej Polsce (aktualizacja)
Vectra i Multimedia Polska zdają się zmagać z awarią infrastruktury internetu. Jak wynika z raportów w serwisie downdetector, od kilkudziesięciu minut wiele osób informuje o problemach z działaniem sieci. Najwięcej zgłoszeń dotyczy firmy Multimedia Polska oraz Vectra, która sporą awarię zaliczyła także w ubiegłym tygodniu.
07.12.2020 | aktual.: 07.12.2020 17:01
Serwis downdetector bazuje na zgłoszeniach od samych użytkowników. Skala awarii może być więc większa, niż wynika z wykresów, ponieważ z pewnością nie każdy wie o istnieniu serwisu i ma możliwość zgłoszenia usterki z innego urządzenia z dostępem do sieci. W chwili pisania niniejszego tekstu, w ciągu ostatnich 15 minut problemy zgłosiło ponad 400 użytkowników internetu Multimedia Polska oraz kilkaset osób w przypadku Vectry.
Jak wynika z map, usterka dotyczy użytkowników w większości dużych miast w kraju. Szeroka skala jest zauważalna szczególnie w przypadku usług Multimedia Polska, na które skarżą się użytkownicy m.in. z Warszawy, Tarnowa, Wrocławia, Kalisza, Lublina, Łodzi, Szczecina, Torunia czy Olsztyna.
Zarówno Vectra, jak i Multimedia Polska nie wystosowały jak dotąd oficjalnego komunikatu w kontekście awarii w swoich mediach społecznościowych, mimo zgłoszeń od użytkowników, na które można trafić w komentarzach do postów.
Vectra odpowiedziała jednak na jeden z komentarzy: "Obecnie mogą występować problemy w dostępie do usług i jesteśmy w trakcie weryfikowania zaistniałych utrudnień. Za wszystkie niedogodności przepraszamy". Multimedia Polska w sprawie problemów zaprasza do kontaktu z biurem obsługi klienta. Usterki są więc jak widać traktowane indywidualnie.
Aktualizacja, godz. 12:35
Jak wynika ze znacznego spadku liczby raportów o problemach w serwisie downdetector, usterki najprawdopodobniej zostały już (przynajmniej w znacznej części) opanowane. W ciągu kwadransa wciąż jednak około 100 klientów Vectry zgłasza problemy – w przypadku Multimedia Polska liczba ta spadła do około 30 zgłoszeń w ciągu 15 minut.
Aktualizacja, godz. 17:00
Utrzymująca się od paru godzin na niskim poziomie liczba raportów użytkowników downdetector sugeruje, że awarie u obydwu dostawców zostały już rozwiązane.
Obecnie, zarówno w przypadku Vectry, jak i Multimedia Polska, klienci zgłaszają 30-40 problemów na kwadrans, co najprawdopodobniej oznacza indywidualne problemy lub pojedyncze usterki.