iPhone: fatalny błąd systemu. Aplikacje nie otwierają się po synchronizacji z Mac M1
Użytkownicy systemu iOS, a więc posiadacze iPhone'ów skarżą się na poważny błąd. Dotyka on części osób ze smartfonem Apple, którzy jednocześnie korzystają z nowych komputerów Mac z procesorem M1.
02.02.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:44
Okazuje się, że synchronizacja iPhone'a lub iPada z komputerem Mac M1 (poprzez aplikację Finder) może spowodować fatalny błąd systemu - aplikacje innych producentów niż Apple nie chcą się poprawnie uruchamiać. Zawieszają się od razu po odpaleniu.
Na usterkę skarżyli się użytkownicy na forum wsparcia technicznego Apple oraz na Reddit Co gorsza, w wyniku tego błędu, nie da się również aktualizować posiadanych aplikacji ani zainstalować nowych ze sklepu App Store. Pierwsze o tym wzmianki pojawiły się już w grudniu 2020 r.
Błąd jest o tyle problematyczny, że nie potrafi go wyjaśnić wsparcie techniczne Apple. Jeden z użytkowników forum wsparcia technicznego Apple wyjawił, że był w stanie naprawić usterkę przez podłączenie iPhone'a do MacBooka Pro z 2012 ze starszą wersją systemu operacyjnego - macOS Catalina.
Jeśli posiadacie wyłącznie Maca M1 najlepiej jest więc unikać synchronizacji z iPhone'em poprzez aplikację Finder i poczekać, aż Apple naprawi usterkę.