iPhone'y mają słabą baterię po aktualizacji do iOS 14. Apple pokazuje, jak to naprawić
Apple przyznaje, że po aktualizacji systemu do iOS 14 mogą występować problemy z baterią w iPhone. Podobnie jest w przypadku WatchOS 7. Na stronie wsparcia Apple pojawił się już poradnik, jak poprawić wydajność baterii.
05.10.2020 16:38
Po ostatniej aktualizacji do iOS 14 nie obyło się bez błędów. Niektórzy użytkownicy narzekają na drastyczne spadki wydajności baterii, co da się zauważyć w narzędziu diagnostycznym. Inni z kolei utracili dane zdrowotne oraz zapisane wcześniej trasy treningowe. Pojawiło się już rozwiązanie problemu, ale jest dość czasochłonne. Apple sugeruje wykonać zalecane, jeżeli użytkownik zauważył co najmniej dwa z poniższych problemów.
- W aplikacji Fitness na iPhone brakuje map tras treningowych w przypadku poprzednich treningów z włączoną funkcją GPS na zegarku Apple Watch.
- Aplikacje Activity, Heart Rate lub inne aplikacje związane ze zdrowiem nie uruchamiają lub nie ładują danych na zegarku Apple Watch.
- Aplikacje Fitness lub Health nie uruchamiają się lub nie ładują danych na telefonie iPhone.
- Aplikacje Health lub Fitness informują o niedokładnej ilości danych przechowywanych na Twoim iPhonie.
- Aplikacja Activity zgłasza niedokładną ilość przechowywanych danych na zegarku Apple Watch.
- W aplikacji Health na iPhone brakuje danych o poziomach dźwięku otoczenia lub danych o poziomach dźwięku w słuchawkach z Apple Watch.
- Zwiększone zużycie baterii w telefonie iPhone lub zegarku Apple Watch.
Rozwiązanie podawane przez Apple obejmuje kilka kroków. iPhone i Apple Watch należy odparować (o ile użytkownik korzysta z obu), następnie utworzyć kopie zapasowe i usunąć całą zawartość z obydwu urządzeń. Dalej użytkownik powinien odzyskać zawartość z kopii zapasowej i od nowa sparować telefon z zegarkiem. Szczegółowe instrukcje, jak to zrobić, znajdziecie na stronie wsparcia Apple.