KoniecReklamTV: jak działa aplikacja do omijania reklam w telewizji?
W dobie stale rozwijających się serwisów streamingowych, nie każdy ogląda jeszcze klasyczną telewizję, w której jednym z odpychających czynników z pewnością mogą być wiecznie trwające reklamy. Osoby przywiązane do telewizora powinna więc zainteresować aplikacja KoniecReklamTV, która ma ułatwić unikanie reklam w telewizji, bez obaw o przeoczenie momentu ponownego nadawania programu na ulubionej stacji.
05.07.2017 | aktual.: 12.06.2018 16:04
Działanie aplikacji polega na informowaniu użytkownika powiadomieniem push w smartfonie o chwili, w której zakończy się blok reklamowy na wybranej stacji. Oglądając dany kanał należy wskazać go na liście, a gdy rozpoczną się reklamy, swobodnie przełączyć się na inny. Nie ma konieczności sprawdzania co chwilę, czy reklamy się już nie zakończyły – wystarczy czekać na komunikat w telefonie i dopiero wtedy zmienić stację.
Jak to w zasadzie działa?
Choć aplikacja dostępna jest dopiero od kilku dni, cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem, co potwierdza zaangażowanie użytkowników Wykopu w związku z wpisem zamieszonym przez autora programu, Dariusza Sztabę. Największe zainteresowanie budzi tutaj mechanizm, jaki został wykorzystany do wykrywania momentu, w którym reklamy są nadawane.
Dodatkowych informacji udzielił nam sam autor, wyjaśniając, iż system działa póki co półautomatycznie, opierając się na algorytmie z możliwością nauki. Aby mógł funkcjonować w pełni skutecznie, jest wspomagany na bieżąco przez pracownika. Do aplikacji wgrywany jest program telewizyjny z kilkudniowym wyprzedzeniem, co jednak może w praktyce powodować kłopoty: Nie zawsze da się wychwycić minimalne zmiany czasu trwania poszczególnych audycji. Testujemy, słuchamy użytkowników i nanosimy potrzebne poprawki.
Korzystanie z programu jest darmowe przez pierwsze dwa tygodnie. W tym okresie użytkownik dostaje dostęp do 12 programów, w tym TVP1, TVP2, Polsatu, TVN-u, TV4, TV6 i innych. Później, by nadal korzystać z aplikacji w pełnym wymiarze, konieczne jest wykupienie abonamentu lub ograniczenie się do kanałów podstawowych, które na bieżąco będą zmieniane przez twórców bazujących na analizie telewizyjnej ramówki, dla dobra dystrybucji aplikacji. Subskrypcje można wykupić na okres tygodnia, dwóch lub miesiąca.
Funkcji będzie przybywać
Dyskusja i analizy programu na Wykopie doprowadziły użytkowników również do spostrzeżeń, według których w programie przewidziano także funkcje dla użytkowników premium, na tę chwilę w interfejsie niewidoczne. W rozmowie z Dariuszem Sztabą udało nam się te informacje potwierdzić. Niebawem wprowadzamy nową funkcjonalność, którą też można będzie testować za darmo przez pierwsze 14 dni od aktualizacji. Po tym okresie zostanie ona aktywna tylko u użytkowników premium.
Na tę chwilę program jest użyteczny wyłącznie między godziną 16.00 a 24.00, ale docelowo ma być dostępny całodobowo bez ograniczeń. Cały czas się uczymy, mamy pomysły i chcemy rozwijać KoniecReklamTV tak, aby korzystający z niej nie mogli się bez niej obyć – poprawiając przy tym swój osobisty komfort.