Microsoft Office 365 - webowy pakiet biurowy dla biznesu
Podczas dzisiejszej konferencji w San Francisco firma Microsoft zaprezentowała Office 365 - webową usługę łączącą funkcjonalność pakietu biurowego Office, SharePoint Online, Exchange Online i Lync Online.
19.10.2010 21:16
Office 365 będzie konkurował z Google Apps i zapewni firmom zdalny dostęp do komunikatora, poczty głosowej, wideokonferencji, konta pocztowego, kalendarza i aplikacji do pracy grupowej. Microsoft zapowiedział, że Office 365 będzie dostępny w dwóch wersjach różniących się możliwościami i wysokością abonamentu. Office 365 for Small Businesses dedykowany jest małym firmom zatrudniającym do 25 osób. W skład pakietu aplikacji dostępnych w tej edycji wchodzi między innymi Office Web Apps, Lync i konto mailowe - całość została wyceniona na 6 dolarów miesięcznie dla jednego użytkownika. Drugi wariant nowej usługi to Office 365 for Enterprises. Ta edycja może być dostosowana do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa - poszczególne zespoły będą mogły mieć dostęp do konkretnych składników Office 365. W wersji Enterprises mają być dostępne wszystkie aplikacje obecne w edycji Small Businesses. Ponadto firmy uzyskają dostęp do pakietu Office Pro Plus, wewnętrznych narzędzi społecznościowych, poczty głosowej i kilku innych unikalnych usług. Ta edycja Office 365 nie ma ustalonej sztywnej ceny - miesięczny abonament wynosi od 2 do 27 dolarów na użytkownika, w zależności od ilości wykupionych funkcji.
Komercyjny start Office 365 jest zaplanowany dopiero na przyszły rok. Jednak już teraz w wybranych krajach można zapisać się do programu betatestów. Microsoft Office 365 będzie współpracował z wieloma przeglądarkami internetowymi, smartfonami i aplikacjami instalowanymi na maszynach klienckich.