Nadchodzące blokady reklam w Chrome 64 da się aktywować już teraz
Google walczy z reklamami w Sieci planując implementację kolejnych mechanizmów blokujących niechciane treści. Zaledwie wczoraj informowaliśmy, że w przeglądarce Chrome 64, która zadebiutuje w styczniu 2018 roku znajdzie się nowy mechanizm blokujący reklamy przekierowujące użytkownika na inne strony. Tymczasem okazuje się, że z funkcji tej można korzystać już teraz.
09.11.2017 20:59
Konieczne będzie tylko posiadanie Chrome'a w wersji 62 lub nowszej i modyfikacja odpowiedniej flagi. W tym celu należy odwiedzić ich listę, wpisując w pasku adresu w przeglądarce chrome://flags, a następie użyć kombinacji Ctrl+F, by wyszukać pozycję #enable-framebusting-needs-sameorigin-or-usergesture. Jej status należy zmienić na enabled, a następnie ponownie uruchomić przeglądarkę.
Od tego momentu powinniśmy być chronieni przed pływającymi ramkami, które automatycznie przekierowują użytkownika na niezwiązane z faktycznym celem linków, inne strony reklamowe. Naturalnie w razie potrzeby w dowolnym momencie status funkcji można przywrócić do domyślnego, raz jeszcze odwiedzając flagi, by zmienić status na Default.
Oczywiście nie bez przyczyny funkcja oficjalnie pojawi się w Chromie dopiero wraz z wersją 64. Aktualnie skuteczność jej działania może być różna i to można potwierdzić już przy pierwszych samodzielnych testach. Mimo to, zainteresowani mogą z niej skorzystać aby na własną rękę ocenić jej efektywność już teraz.