NVIDIA Nexus pomoże programować z wykorzystaniem GPU
NVIDIA zapowiedziała dziś wprowadzenie technologii Nexus, środowiska programistycznego na potrzeby masowych obliczeń równoległych z wykorzystaniem procesorów kart graficznych (GPU), które integruje się z Microsoft Visual Studio, najpopularniejszym środowiskiem deweloperskim dla rozwiązań dla Windows oraz aplikacji i usług sieciowych.
01.10.2009 | aktual.: 01.10.2009 12:27
NVIDIA Nexus w ogromnym stopniu zwiększy wydajność pracy programistów umożliwiając twórcom oprogramowania wykorzystującego obliczenia na GPU posługiwanie się narzędziami opartymi na popularnym Microsoft Visual Studio, jak i przejrzystą automatyzację procesów, bez potrzeby tworzenia dodatkowych wersji aplikacji zawierających moduły diagnostyczne. NVIDIA Nexus pozwoli także tworzyć kod wykonywalny równocześnie na wielu różnych komputerach. W skład Nexusa wejdą zaawansowane narzędzia do równoczesnej analizy wydajności i szybkości zarówno GPU (procesora graficznego), jak CPU (procesora głównego), a programiści będą mieli możliwość natychmiastowej oceny stopnia, w jakim dzielenie obliczeń wpływa na ich aplikacje.
Nexus będzie składał się z trzech części - Nexus Debuggera, debuggera kodu źródłowego tworzonego dla GPU, w rodzaju CUDA C, HLSL czy DirectCompute, Nexus Analyzera, narzędzia systemowego do śledzenia zdarzeń na GPU (komunikaty jądra systemowego, wywołania API, transfery pamięci) oraz zdarzeń na CPU (alokacja rdzenia, zdarzenia wątków i procesów oraz stany oczekiwania) oraz Nexus Graphics Inspectora, który zapewnia możliwość debugowania oraz profilowania ramek wyrenderowanych przy użyciu API w rodzaju Direct3D.
NVIDIA Nexus będzie współpracował z systemami operacyjnymi Windows 7 i Windows Vista oraz będzie w pełni zintegrowany z Visual Studio (2008 SP1 standard edition lub późniejszymi). Udostępnienie wersji beta przewidziane jest na 15 października. Docelowo, po wprowadzeniu produktu na rynek na rynek, przewidziana jest wersja standardowa oraz profesjonalna.