Pierwszy taki bank w Polsce. Nest Bank wprowadza nową funkcję
W aplikacji mobilnej Nest Banku pojawiła się nowa funkcja. Od teraz jej użytkownicy mogą korzystać z pilotażowej wersji AI asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilony sztuczną inteligencją.
08.04.2024 13:52
Klienci Nest Banku mogą korzystać już z pilotażowej wersji N!Asystenta, czyli wirtualnego asystenta, bazującego na modelu GPT-4. W informacji prasowej przekazano, że dzięki wdrożeniu asystenta, klienci banku mogą prowadzić rozmowy na temat swoich finansów w naturalnym języku, a także zlecać inteligentne analizy swoich wydatków.
Czym jest N!Asystent?
N!Asystent to wirtualny asystent klienta, który korzysta z sztucznej inteligencji. Jest dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent bazuje na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI.
Oprócz korzystania z bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku. Można z nim rozmawiać w sposób naturalny, podobnie jak z człowiekiem. Asystent jest w stanie zrozumieć skomplikowany kontekst i udzielać prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak działa N!Asystent?
Na chwilę obecną, asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i pomaga w zarządzaniu finansami osobistymi. Sprawdza tempo wydatków klienta, ocenia, czy budżet wystarczy do końca miesiąca i oblicza, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Funkcje dostępne za pośrednictwem N!Asystenta będą stale rozwijane.
- N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności. Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta - mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Następne funkcje N!Asystenta już w II kwartale
Nest Bank zapowiada, że obecne funkcje N!Asystenta to tylko początek. Już w II kwartale 2024 roku N!Asystent zostanie wyposażony w nowe, kluczowe funkcjonalności. Będzie dostępny również dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych.
Wśród nowości znajdzie się opcja komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu. Asystent będzie miał również możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji. Na przykład, jeśli klient zapyta, jak złożyć wniosek o dodatkową kartę, zostanie automatycznie przeniesiony do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Klienci będą mogli również przeglądać historię swoich rozmów z asystentem oraz pobierać je w formacie PDF.
W kolejnych etapach rozbudowy, N!Asystent będzie miał dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient, co umożliwi jeszcze bardziej spersonalizowane interakcje. Jego kluczową funkcją będzie automatyzacja operacji bankowych.
N!Asystent będzie wspierał klientów w szerokim zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart. Dodatkowo, klienci będą mieli możliwość wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów. W tym kontekście N!Asystent przygotuje odpowiednią formatkę, która następnie będzie wymagała standardowej autoryzacji, czy to kodem mobilnym, czy biometrią, co maksymalizuje wygodę i przyspiesza proces korzystania z usług bankowych.