Serwis X‑Kom? Nie dziękuję
13.05.2015 | aktual.: 14.05.2015 15:58
Witam Swoje problemy z firmą X‑Kom opisywałem już na forum, ale stwierdziłem, że założę Bloga ;)
Jeżeli nie chcesz czytać całego tematu lub nie masz na to czasu a zastanawiasz się nad zakupem w sklepie X‑KOM to mówię od razu: NIE WARTO. Obsługa klienta jest miła tylko przy zakupie. Gdy masz problemy ze swoim lapkiem obsługa zmienia całkowicie.
Model laptopa: Lenovo ThinkPad E530C
Opis awarii: Laptop nie zawsze łączy się z WiFi. Jak już się połączy to zrywa połączenie. Jako dowód mam ponad 11GB filmików przedstawiających problem. Pokazałem kilka urządzeń (m.in inne laptopy), które bezproblemowo łączą się z daną siecią WiFi a mój niestety się nie łączył ;/
Ale do rzeczy:
Laptopa kupiłem 15 stycznia 2014r w internetowym sklepie X‑Kom. Od pierwszych tygodni z laptopem były problemy zgłaszane telefonicznie do X‑Kom. Obsługa sklepu poinformowała mnie, że za serię ThinkPad laptopów odpowiada producent. Skontaktowałem się, z producentem i faktycznie dostałem informacje o punktach serwisowych Lenovo, gdzie powinienem złożyć laptopa. Do najbliższego serwisu miałem 50km w jedną stronę. Na własny koszt musiałem dowieźć laptopa do serwisu i po dwóch tygodniach go odebrać i się dowiedzieć, że laptop jest w pełni sprawny. Po jakimś czasie ponownie zawiozłem laptopa do tego serwisu i wymienili w laptopie płytę główną.
Laptop dalej nie działał poprawnie. Stwierdziłem, że złożę laptopa z tytułu rękojmi u sprzedawcy czyli X‑Kom. Po dwóch tygodniach pobytu w serwisie laptop został do mnie odesłany. Stwierdzono, że problem był spowodowany niezainstalowaniem sterowników bluetooth, Audio oraz programu do zarządzania energią. Jeszcze tego samego dnia , co przyszedł do mnie laptop z serwisu problem pojawił się ponownie.
Zgłosiłem znowu laptopa do serwisu X‑Kom tytułem rękojmi. Po dwóch tygodniach zadzwoniła do mnie Pani z serwisu, że nie znaleziono problemu ale proponują wysłać laptopa do Autoryzowanego Serwisu Lenovo w Niemczech na co nie wyraziłem zgody. Po chwili zostałem poinformowany, że laptop już został wysłany do tegoż serwisu. Nie ukrywam, że byłem tą informacją wkurzony. Po kilku dniach dostałem informację, że moja usterka potwierdziła się w serwisie. Otrzymałem protokół z Serwisu z Warszawy. Zastanawiam sie, od kiedy Warszawa leży w Niemczech? Ale mniejsza z tym. Jeszcze podam taką ciekawostkę: Laptop był w dwóch serwisach w ciągu miesiąca. A dysk pracował "aż" 2 godziny (TAK 2 godziny).
Jeżeli moja usterka potwierdziła się w Autoryzowanym Serwisie to dwie poprzednie w X‑Kom powinny być zasadne. Obecnie czekam na zmianę decyzji z dwóch poprzednich napraw z tytuły rękojmi w X‑Kom.
Podczas rozmowy z konsultantką serwisu poprosiłem o połączenie z kierownikiem serwisu. Niestety nie było to możliwe, bo "kierownik był w terenie". Później "kierownik miał ważne spotkanie", później to już nie pamiętam. Ale czekam już ponad 2 tygodnie na kontakt kierownika ze mną. Od czasu zakupu laptopa w serwisie przebywał 83 dni.
Dlatego przestrzegam wszystkich, aby z daleka omijali X‑Kom, bo to co oni wyprawiają to się w głowie nie mieści. Jeżeli ktoś ma podobny problem to proszę o kontakt. Może coś razem zdziałamy.
Pozdrawiam Rafał
UPDATE 1
Taki mały update dotyczący serwisu X‑Kom. Gdy wysłałem do nich laptopa po raz drugi nie wykryli usterki. Po dwóch tygodniach wysłali do mnie pismo: Pismo X-Kom. Co prawda nie zgodziłem się, aby laptop trafił do Autoryzowanego Serwisu w Niemczech, ponieważ był mi bardzo potrzebny (w tamtej chwili nawet z niedziałającą kartą WLAN). Jednak klient jak to klient nie miał nic do gadania, laptop trafił do Autoryzowanego Serwisu. Ale najbardziej podobała mi się rozmowa z konsultantką, czy wyrażam zgodę aby laptop trafił do serwisu. Ja zgody nie wyraziłem a Pani mnie poinformowała, że laptop w dniu wczorajszym został wysłany do serwisu. Śmiech na sali. No ale trudno. Po pewnym czasie otrzymałem informacje z Autoryzowanego Serwisu (ale z Warszawy a nie z Niemiec- dziwne), że laptop a dokładniej karta WLAN faktycznie była uszkodzona. Link do protokołu z naprawy: Protokół nr 2.
Obecnie czekam na zmianę decyzji dwóch napraw serwisowych z X‑Kom. Czy na taką zmianę się doczekam? Nie wiem, bo serwisanci z X‑Kom są przecież mądrzejsi i przecież wg nich laptop był ciągle sprawny.
UPDATE 2
Przed powtórnym wysłaniem laptopa do serwisu do X‑Kom byłem ciekawy, jak jest testowany. Byłem ciekawy jak to sprawdzić. Z ciekawości zrobiłem screena z czasem godzin dysku i włączeniami przed i po naprawie. Dysk pracował 2 godziny przez cały miesiąc oraz był 17 razy włączany. Dla mnie jest to brak szacunku dla klienta, ale komentarz zostawiam Wam. Screen przed naprawą: Klik
Screen Po naprawie: klik
UPDATE 3
Myślicie, że X‑Kom dba o klientów i chce im pomagać? Nie bardzo. Na wiele maili mi nie odpowiedzieli. Właśnie przed chwilą przyszła mi na maila wiadomość od X‑Kom, że mail nie został przeczytany. Załączam foto: klik