Twine2.5.1
Twine to narzędzie do tworzenia interaktywnych opowieści. Nie wymaga znajomości programowania, ale w każdej chwili użytkownicy mogą wzbogacić swoje dzieła, korzystając chociażby z takich języków, jak CSS lub Java.
Jak to działa?
Program stworzony pierwotnie w 2009 roku przez Chrisa Klimasa został udostępniony na licencji open source. Po jego uruchomieniu otrzymujemy możliwość natychmiastowego rozpoczęcia pracy nad projektem, który następnie zapiszemy na dysku twardym lub też udostępnimy w internecie, gdyż całość zapisywana jest w formie HTML-a. Opowiadając proste, ale nieliniowe historie wielokrotnie zmusimy odbiorców do podejmowania decyzji, które będą miały wpływ na to, co zobaczy on na ekranie i jak zakończy się dany scenariusz.
Idealny dla początkujących
Twine charakteryzuje się przejrzystym interfejsem, co sprawia, że narzędzie jest stosunkowo proste w obsłudze i powinno zachęcić początkujących twórców do przygotowywania własnych projektów. Mogą zostać one udostępnione w formie interaktywnych książek czy też nieskomplikowanych gier komputerowych. Z narzędzia warto skorzystać również po to, by projektować całkiem złożone questy, by sprawdzić dostępne w nich rozgałęzienia fabularne.
Najważniejsze cechy:
- proste w obsłudze narzędzie do tworzenia interaktywnych opowieści (np. gier czy filmów)
- możliwość udostępniania swoich dzieł w internecie
- nie wymaga znajomości języków programowania (ale pozwala z nich korzystać)
- projekty zapisywane są do HTML-a
- za darmo (licencja open source)