Usługa Microsoft Teams skorzystała na koronawirusie. Liczba połączeń wideo wzrosła o 1000 procent
W obliczu wielkich zmian w trybie pracy, spowodowanych pandemią koronawirusa, Microsoft postanowił przeanalizować zmiany w produktywności i wpływ pracy zdalnej na sposoby komunikacji. Efektem jest opublikowany przez firmę raport w ramach Work Trend Index.
09.04.2020 20:49
Według raportu usługa Microsoft Teams bije rekordy pod praktycznie każdym względem.
Spotkania odbywające się z użyciem aplikacji każdego dnia trwają 2,7 mld minut. Jak informuje firma, jest to wzrost o 200 proc. w porównaniu z połową ubiegłego miesiąca.
Użytkownicy także dwa razy częściej niż przed wybuchem pandemii koronawirusa włączają usługę wideo podczas rozmów. Wynika to oczywiście z dużego ograniczenia spotkań z innymi ludźmi, a więc braku kontaktu fizycznego i wzrokowego. Łączna liczba wszystkich połączeń wideo wzrosła w ubiegłym miesiącu o 1000 proc. Najczęściej tę opcję wykorzystuje się w Holandii oraz Norwegii. Mieszkańcy tych krajów korzystają z niej w 60 proc. połączeń.
Microsoft Teams utrzyma wzrostową tendencję nawet po pandemii?
Raport pokazał też, że od początku lutego do końca marca, liczba tygodniowych użytkowników aplikacji Microsoft Teams na telefonach komórkowych wzrosła ponad 3 razy.
Z oferty edukacyjnej "Teamsów" korzysta już 175 krajów na świecie. W związku z tym Microsoft dodał do usługi dwie nowe funkcje - opcję zakończenia spotkania dla organizatorów oraz możliwość pobierania raportów uczestników.
Przykład Chin pokazuje, że być może taki trend zostanie później utrzymany. Mimo że niektórzy ludzie wracają tam już do pracy, to liczba nowych użytkowników Microsoft Teams każdego dnia jest tam ponad dwa razy większa niż pod koniec stycznia. Liczba codziennie aktywnych użytkowników także rośnie z tygodnia na tydzień.
Czytaj też: Microsoft 365 i Teams dla wszystkich