WebKit wspiera WebGL
WebGL, API umożliwiające wyświetlanie w oknie przeglądarki zaawansowanej grafiki 3D sprzętowo renderowanej przez układ graficzny, jest już wspierane przez najnowszą wersję silnika WebKit.
15.09.2009 | aktual.: 15.09.2009 16:22
O fakcie poinformowało na łamach swojego bloga studio Wolfire Games. Co to oznacza w praktyce? Silnik WebKit jest aktualnie wykorzystywany przez dwie popularne przeglądarki internetowe – Safari i Chrome. Można więc oczekiwać, że w niedalekiej przyszłości zaoferują one wsparcie dla WebGL. Ponadto wśród członków grupy roboczej pracującej nad rozwojem nowego API znajduje się Opera i Mozilla. Z dużych, liczących się na rynku przeglądarek graczy jedynie Microsoft nie jest zainteresowany rozwijaniem WebGL.
Jak pokazuje najnowsza demonstracja Wolfire Games, technologia stwarza przed twórcami gier ogromne możliwości. Największa zaletą WebGL jest bowiem współpraca z każdym systemem operacyjnym (Windows, Mac OS X, Linux) oraz z dowolną platformą sprzętową, która oferuje domyślnie wsparcie dla OpenGL lub OpenGL ES. Pozwala to na tworzenie gier lub multimedialnych aplikacji które będą działać w identyczny sposób bez względu na system czy urządzenie, na którym je uruchomimy – wieloplatformowość w pełnym tego słowa znaczeniu.