Blog (2)
Komentarze (1.2k)
Recenzje (1)
@DiamondBackRenesans starszych gier... i tych trochę nowszych

Renesans starszych gier... i tych trochę nowszych

18.04.2013 | aktual.: 18.04.2013 18:54

Dotykowy ekran jako jedyna słuszna koncepcja sterowania w grach?

Rok po zakupie tabletu Asus Transformer Prime to urządzenie zaczyna mieć u mnie swoje drugie życie. A w sumie to dopiero teraz zaczęło być dla mnie prawdziwym źródłem rozrywki. Dlaczego? Może dlatego, że do tej pory prócz filmów do poduszki czy dostępu do internetu w podróży nie dawał mi nic co by zatrzymywało mnie przy nim na dłużej niż chwilę. Owszem są też całkiem fajne gry takie jak Don't Look Back czy Super Hexagon (obie gry doskonale współgrają z klawiaturą) jednak są to wyjątki, które tylko potwierdzają regułę - nie lubię grać klawiszami ekranowymi, bo raz, że zasłaniam sobie połowę ekranu rękoma to jeszcze nie czuję fizycznego "skoku", a sterowanie czujnikiem położenia jest całkiem nieprecyzyjne. Niestety dostępne gry na androida mają szczątkowe wsparcie klawiatury a o sterowaniu myszką możemy zapomnieć. Sytuacja zmieniła się niedawno gdy trafiłem na arcyciekawe projekty niejakiego n0n3m4. Są to projekty portowania starych gier na Androida - takich jak Quake 1, OpenArena (klon Quake 3), Return to the Castle Wolfenstein czy uwaga... całkiem grywalnego DOOM3! O ile gra w DOOM3 może okazać się jakąś ciekawą nowością to Quake3 już żadnym odkryciem nie jest (grywalne porty uruchamiane były już na Symbianie czy nawet Windows CE). Nowością za to jest fakt pełnego wsparcia dla sterowania myszą w wymienionych grach!

Co nam będzie potrzebne?

Niestety uprawnienia roota, bez nich nie będzie możliwe sterowanie myszką. Jeśli takowe już mamy to bierzemy się za ściągnięcie portów z Google Play: Quake 3/OpenArena Return to Castle Wolfenstein Doom3 - DOOM3 ze względu na bardzo wczesną wersję nie jest jeszcze dostępna w Google Play. Quake 1 - j/w Teraz wystarczy skopiować pliki gry na kartę SD (lub pamięć wewnętrzną) do folderów z naszego oryginalnego nośnika :) Nazwy folderów powinny wyglądać następująco: qiii4a - dla Quake3 (ewentualnie z poziomu programu ściągnąć darmową OpenArene) qi4a - Quake 1 rtcw4a - dla gry wolfenstein diii4a - dla DOOM3 Po zgraniu plików teoretycznie możemy zacząć grać. Jednak domyślnie sterowanie ustawione jest na klawisze ekranowe a tego nie chcemy ;) więc szybko przechodzimy do zakładki CONTROLS

[img=Screenshot_2013-04-13-20-05-04] . Dla Asusa tf201 (i prawdopodobnie reszty z serii transformer), można śmiało ustawić wszystko tak samo jak jest na powyższym zrzucie. W innych urządzeniach może wystarczyć opcja auto detekcji myszy albo będzie konieczne wypróbowanie każdego z plików event.

dev/input
dev/input

U mnie funkcja Autodetect mouse nie działała, więc zacząłem próbować po kolei każdy "event" znajdujące się w katalogu root/dev/input/, aż wreszcie mysz w grze ożyła! :)

Kilka zrzutów ekranu z gier :)

Quake 1
102645
102646
102647
102648
102649
102650
102651
102652
102653

Dodatkowo wrażenia z gier poprawi nam świetna aplikacja o nazwie full!screen (wersja darmowa jest zupełnie wystarczająca), która była już opisywana dość dokładnie na łamach portalu dobreprogramy. W skrócie, program za pomocą dwóch kliknięć chowa pasek systemowy dając nam natywną rozdzielczość ekranu do użytku.

Uwaga! Domyślnie PPM w Androidzie jest odpowiednikiem przycisku wstecz (w grze przycisku esc) - można to zmienić w ustawieniach:

459841

Liczę na to, że to nie jest pojedynczy strzał jednego programisty a zaczną pojawiać się nowe tytuły pozwalające na obsługę czegoś więcej niż samego ekranu ;) Prawda jest taka, że urządzeń z pełnowymiarową klawiaturą i z obsługą myszki nie brakuje a są nawet coraz bardziej popularne.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)