Blog (55)
Komentarze (990)
Recenzje (1)
@kubutOuterra - bardzo ciekawy silnik 3D

Outerra - bardzo ciekawy silnik 3D

Ostatnio w ręce wpadł mi filmik prezentujący możliwości silnika 3D o nazwie Outerra. Zobaczyć go w akcji możemy w "grze" o nazwie Anteworld. Właściwie jest to nie tyle gra, co prezentacja silnika. Już na wstępie należy zaznaczyć, że jest to wersja alpha (Shaki się ucieszy - ostatnio narzekał ze nie wydaje się już wersji aplha ;) ), więc mogą zdarzyć się błędy a i sama funkcjonalność jest mocno ograniczona (o tym później). No dobra - mamy silnik w wersji alpha, który obecnie jest mocno ograniczony i zawiera błędy, więc...

Co w tym takiego ciekawego?

Najciekawszą rzeczą jest metoda renderowania powierzchni ziemi. Otóż silnik rzeźbę terenu pobiera z map Google. Co to znaczy w praktyce? Cały świat (CAŁY!) jest dokładnie odwzorowany w grze. Mówię tutaj niestety tylko o ukształtowaniu terenu, gdyż nie uświadczymy tutaj miast czy dróg. Mimo to możemy wirtualnie wejść na Giewont, Rysy, Mount Blanc lub odwiedzić Wielki Kanion.

420098

Ale o co chodzi?

Ktoś zapewne spyta o co chodzi w tym całym Anteworld. Właściwie to nie chodzi tutaj o nic ;) Latamy sobie po wirtualnym świecie i podziwiamy widoki :P Dodatkowo możemy pobawić się w Boga, gdyż Anteworld udostępnia nam narzędzia do zmiany pogody (właściwie to jedynie światła i mgły). Możemy także zmienić datę i czas, dzięki czemu możemy oglądać góry w wersji "zimowy wschód słońca" albo "letni zachód" ;) Niestety nie zobaczymy tutaj rzek, co nieco psuje nasze poczucie realności rzeźby terenu, jednak jeśli chcemy zobaczyć trochę wody możemy wybrać się nad morze lub ocean. Woda wydaje przyjemny dla ucha szum, a fale rozchodzą się dość realistycznie, w zależności od kształtu brzegu

420101

Co jeszcze?

Niestety w wersji demo nie pobawimy się w nic więcej niż oglądanie widoków, jednak za parę dolarów możemy nabyć pełną wersję, w której do dyspozycji mamy narzędzia które pozwalają nam na modyfikacje terenu, budowanie budynków, dróg itp. Na upartego stworzyć możemy własny świat.

Po co to?

Być może twórcy w przyszłości wprowadzą jakiś wspólny serwer dla graczy, w którym powstaną miasta na wzór naszych prawdziwych? Kto wie... Wyobraźmy sobie możliwość rozgrywki fps pomiędzy budynkami naszej rodzimej miejscowości. Brzmi nieźle, prawda? Szczególnie, że w przyszłości dodane będą rzeki oraz możliwość dodawania własnych modeli.

Sprawdź sam

Grę w wersji demo można pobrać tutaj. Polecam takze obejrzeć ten filmik w którym gość prezentuje zalety silnika w sposób o wiele ciekawszy i dokładniejszy niż ja ;)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)