Reklamy, czyli samo zło!
07.01.2011 | aktual.: 21.05.2013 08:36
Nikt nie przepada za reklamami, czy na stronach www, czy w programach typu adware łatwo zauważyć negatywny stosunek internautów do nich, bez względu na to z jakim typem reklamy mamy do czynienia: banner, button, wyskakujące okno, reklama pływająca, czy kontekstowa jest to tylko kolejny sposób na dorabianie się naszym kosztem. Niektórzy internauci ograniczają się do narzekania, inni idą o krok dalej i stosują różnego rodzaju dodatki do przeglądarek blokujące reklamy zamieszczane na stronach www.
Oczywiście mało, kto zdaje sobie w ogóle sprawę, że utrzymanie serwisu nie jest darmowe <wow>. Poza okresowymi opłatami za domenę, i serwer jest jeszcze wkład najważniejszy a mianowicie czas poświęcony przez ich właścicieli. Można się natknąć w internecie na osoby, które na jednej stronie www chcą zarabiać (i chodzi im zazwyczaj o zarobki nie byle jakie, rzędu kilku tysięcy)- łatwo można poznać takie osoby po wyglądzie ich stron, które często bardziej przypominają choinkę przed świętami niż serwis internetowy. W większości jednak właściciele stron mają mniej wygórowane marzenia, prowadząc serwis dla wąskiej grupy, z ilością unikalnych odwiedzin rzędu kilkunastu-kilkudziesięciu dziennie chcieliby żeby strona choćby zarabiała na siebie.
Warto się czasem zastanowić narzekając, i blokując reklamy, które są samym złem, czy przypadkiem nie są złem koniecznym do utrzymania waszych ulubionych witryn. Kompromisem między opłatami za korzystanie z serwisu, i całkowitą bezpłatnością.
[font=10]Ci, którzy czekają na drugą część wpisu o "maszynkach" Apple, muszą się uzbroić w cierpliwość, niestety (?) mam teraz sporo pracy.[/font]